Методична скарбничка

  АНАЛІЗ УРОКУ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ

 Високий професіоналізм, педагогічна майстерність учителя досягаються не лише у процесі систематичної, вдумливої, творчої підготовки до своїх уроків, але й за рахунок проведення аналізу та узагальнення досвіду колег, збагачення на цій основі своєї практики ефективними прийомами навчання. Таким чином уміння спостерігати та аналізувати педагогічний процес є професійно необхідним і кожному вчителю. Воно складає основу успішної реалізації дослідницької функції вчителя, а також є базою для оволодіння самоаналізом, що е запорукою високого професіоналізму. Аналіз уроку іноземної мови вимагає як всебічних знань про урок, так і спеціальних умінь його спостереження та оцінювання. Складність аналізу уроку полягає не тільки в багатоплановості останнього, але й у специфічності окремих його компонентів і типів. Проте існують певні характеристики, які є обов'язковими для кожного уроку іноземної мови. Це, насамперед, відповідність конкретного уроку основним вимогам до уроку іноземної мови, обумовленим специфікою цілей, змісту і технології навчання саме цього предмета в середніх навчальних закладах. Реалізація вчителем саме цих вимог повинна стати об'єктом загального аналізу уроку іноземної мови, метою якого є цілісна оцінка уроку через призму його особливостей, в однаковій мірі притаманних усім типам уроків. До таких вимог відносяться: — цілеспрямованість уроку; — структурна цілісність і змістовність уроку; — активність учнів на уроці; — відповідність мовленнєвої поведінки вчителя цілям, змісту та умовам навчання; — результативність уроку.
Схема загального аналізу уроку
І. Цілеспрямованість уроку 1. Визначити тему уроку, місце уроку в тематичному циклі, тип уроку. 2. Назвати цілі уроку: практичні, виховні, загальноосвітні, розвиваючі. 3.Встановити відповідність поставлених цілей місцю уроку в тематичному циклі та типу уроку.
II. Структура та зміст уроку 1. Зафіксувати етапи уроку в їх послідовності. 2. Встановити відповідність прийомів навчання основним цілям уроку. 3. Оцінити раціональність співвідношення тренувальних і мовленнєвих вправ. 4. Назвати допоміжні засоби навчання, що використовувались та оцінити їх доцільність і ефективність. 5. Визначити розвиваючу, виховну, освітню цінність мовленнєвого матеріалу уроку і вправ, їх відповідність віковим інтересам учнів. ІІІ. Активність учнів на уроці 1. Визначити основні форми взаємодії вчителя та учнів уроці, їх місце /на якому етапі, для виконання завдань/ та ефективність. 2. Назвати прийоми стимулювання мовленнєвої і розумової активності учнів.
IV. Мовленнєва поведінка вчителя 1. Визначити відповідність мовлення вчителя мовній нормі, його адаптованість до рівня мовної підготовки учнів та вимогам шкільної програми. 2. Визначити ступінь володіння виразами класного вжитку. 3. Оцінити чіткість і доступність формулювання вчителем завдань для учнів та зверненість його мовлення до учнів. 4. Визначити доцільність використання рідної мови вчителя на уроці. 5. Встановити співвідношення мовлення вчителя та учнів на уроці.
V. Результативність уроку 1. Підсумувати те, чого навчились учні на уроці. 2. Визначити відповідність рівня сформованості мовленнєвих навичок та вмінь поставленим цілям. 3. Оцінити об'єктивність та мотиваційний потенціал виставлених учителем оцінок.

АНАЛІЗ УРОКУ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ
 Тема _____________________________________________________________ Клас___________Дата_______________________________________________ Школа____________________________________________________________ Вчитель___________________________________________________________
Зміст, хід уроку Висновки Мета уроку визначена (чітко, конкретно, дидактично правильно, недостатньо чітко, не конкретно) Види, етапи мовної діяльності (взаємоповязані, недостатньо-логічно-послідовно, обумовлені/не обумовлені змістом уроку) Реалізація мовленнєвої компетенції (так, ні, частково): в аудіюванні в говорінні в читанні в письмі Реалізація мовної компетенції: Лексична Граматична Реалізація соціокультурної компетенції: Країнознавча лінгвокраїнознавча Застосовані види роботи(хорові, парні, індивідуальні, комбіновані) Використання аудіовізуальних засобів навчання (мультимедійна дошка, магнітофон, компютер), таблиці, картини і т.д. Забезпечення зворотного звязку з учнями (достатній, частковий, незадовільний)_ Використання Мовного Портфоліо Мовлення учнів має характер (рецептивний, репродуктивний, умовно-продуктивний, продуктивний) Учні оперують(фонетичним, лексичним, граматичним) матеріалом на рівні (слова, речення, репліки, звязного висловлювання) Учні проявили уміння і навички (стійкі, слабкі, незадовільні) під час оперування: лексичними одиницями граматичними структурами в усному спілкуванні читанні Інтерес учнів до вивчення іноземної мови (великий, значний, незначний, відсутній) Учитель уміє використати, узагальнити і систематизувати субєктивний досвід учня (так, ні, частково) Характер домашнього завдання, спосіб подачі (вчасно, невчасно коментовано, не коментовано) Типові недоліки в мовній підготовці школярів( недосконала вимова, відсутність фонематичного слуху, мовної інтуїції, обмежений лексичний запас, незнання або недостатнє усвідомлення граматичних структур, уповільнена мовна реакція…), ваші думки з цього питання Доцільність і ефективність використання автентичних матеріалів Визначте Високий Середній Низький Теоретичний рівень уроку Оригінальність структури уроку Пізнавальна спрямованість уроку Реалізація розвиваючої функції уроку Використання інноваційних методів навчання Реалізація виховної функції уроку Методичний рівень уроку Ваші пропозиції: ______________________________________________________________ Аналіз здійснив учитель___________________________________________________ ___________________________________________________загальноосвітньої школи _________________________району ( міста)_____________


Комментариев нет:

Отправить комментарий